مقاله , تحقیق , پاورپوینت , طرح توجیهی , کارآفرینی و ...
fillestan.ir فایلستان دات آی آر ......... خوش آمدید . در صورت داشتن هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید. با تشکر ......
سایت در حال تکمیل شدن است ..... کلیه محصولات به زودی
تاریخچه سینما و سبک های آن 68 ص ورد
گیشه و سینما
سینما نوعی هنر است که ادراک آن بر عکس ادراک نقاشی، ادبیات و موسیقی چندان نیازمند پرورش قبلی نیست فقط به خوی و تکرار وابسته است و چون از فرهنگ مردم تغذیه می کند، یکی از نیرومند ترین و گسترده ترین شکل های فرهنگ مردم است.
تاریخ سینما ۱۲۰سال قدمت دارد، از آخرین سالهای قرن ۱۹تا آغاز قرن ۲۱. تصاویر متحرک بتدریج از از کاروانهای شادی شروع شد و تا آنجا پیشرفت کرد که یکی از مهمترین ابزار ارتباطات و تفریحات و رسانه پرتعداد قرن ۲۰شد. تصاویر متحرک فیلمها تحت تأثیر سه عامل هنر، تکنولوژی و سیاست بوده است.
سینما اگر چه جوان ، اما پر رونق ترین ، پر بار ترین و جنجالی ترین تاریخ را پشت سر گذاشته و به نحوی گریزناپذیر در کلیت تاریخ قرن بیستم جای گرفته است. در واقع در سینما تاریخ به معنای گسترده تری حضور دارد که البته همواره بر آن فشار اعمال می کند ، تاریخی که دنیای جنگ و انقلاب ، تحولات فرهنگی ، جامع شناسی ، سبک زندگی ، ژئوپلتیک ( تاثیر عوامل جغرافیایی بر سیاست ) و اقتصاد جهانی را در بر دارد. اما همه این تاثیرگزاری ها و تاثیرپذیری ها از آن جاست که این وسیله ارتباطی اولا با عواطف ، اخلاق ، فرهنگ و اعتقادات مردم سروکار دارد و قادر است افکار و اعتقادات خاصی را به مخاطبان خود القا کند ، ثانیا از آغاز پیدایش تا به امروز هر دم عرصه های تازه ای را فتح کرده و در عرض یک سده توانسته به طور مداوم حوزه های نفوذ خود را گسترش دهد. آنچه از تاریخ سینما بر می آید آن است که کشمکش بین سیستم های اجتماعی و سیا سی ، فرهنگ ها و جهان بینی ها ، نقش عمده و تعیین کننده ای در شکل گیری جنبش ها و فرم های سینمایی بازی می کنند .
بدون درک سینما نمی توان فیلم های آن را درک کرد. باید فهمید که سینما ، اصولا به دلیل عامه پسند بودن فوق العاده اش همواره در معرض خطر قدرت هایی بوده که نمی توانسته آن ها را کنترل کند ، در حالی که به نوبه خود این قدرت را هم داشته که بر تاریخ تاثیر بگذارد.
پیش از سینما
نمایش و رقص مولفههای مشترک بسیاری با فیلم داشت، از قبیل متن نمایش، نورپردازی، طراحی لباس، تولید، کارگردانی، بازیگری، بینندگی، مستمعین و درجهبندی. سابقه دو هنر فوق به هزاران سال قبل از فیلم بر میگردد. بسیاری از اصطلاحات فنی این دو حوزه نیز در آینده در نظریه و نقد فیلم بکار رفت مثل اصطلاح میزانسن.
قدمت جعبه به ابن هیثم در کتابی از او با نام کتاب المناظر بر میگردد (۱۰۲۱م، قرن پنجم) و بعدها این دستگاه توسط گیامباتیستا دلا پارتا در سال ۱۶۰۰تکمیل شد. نور توسط یک سوراخ کوچک یا یک لنز در خارج از آن برعکس میشود و بر روی یک سطح صاف یا صفحه نمایش داده میشود، در سال ۱۷۴۰و ۱۷۴۸دیوید هوم در مقالات رسالهای دربارهٔ طبیعت آدمی و پرس و جویی درباب فرایند فهم در آدمی به بحث دربارهٔ مشارکت و انگیزش مایه خیال بوسیله تصاویر میپردازد که عدهای گمان میکنند که اولین ارجاعات در مورد زبان فیلم است.
ورود سینما به ایران
ورود نخستین دستگاه سینماتوگراف به ایران در سال ۱۲۷۹هجری خورشیدی توسط مظفرالدین شاه سر آغازی برای سینمای ایران به حساب میآید، هر چند ساخت اولین سالن سینمای عمومی تا سال ۱۲۹۱اتفاق نیفتاد. تا سال ۱۳۰۸هیچ فیلم ایرانی ساخته نشد و اندک سینماهای تاسیس شده به نمایش فیلمهای غربی که در مواردی زیر نویس فارسی داشتند میپرداختند. نخستین فیلم بلند سینمایی ایران به نام «آبی و رابی» در سال ۱۳۰۸توسط آوانس اوگانیانس، با فیلمبرداری خان بابا معتضدی ساخته شد.
در سال ۱۳۱۱خورشیدی اولین فیلم ناطق ایرانی به نام «دختر لر» توسط «عبدالحسین سپنتا» در بمبئی ساخته شد. استقبالی که از این فیلم شد، مقدمات ساخت چند فیلم ایرانی دیگر را فراهم کرد. تغییر جو سیاسی کشور طی سالهای ۱۳۱۵تا ۱۳۲۷و اعمال سانسور شدید و مواجهه با جنگ جهانی دوم فعالیت سینمای نوپای ایران را با رکود مواجه ساخت.
هر چند نباید از نظر دور داشت که تا این دوره هنوز سینما در ایران جنبه عمومی نیافته بود و استفاده از معدود سینماهای موجود در تهران و شهرهای بزرگ، تقریبا مختص اشراف و اقشار خاصی از جامعه بود. از طرف دیگر در بین سازندگان فیلم نیز خط فکری خاصی وجود نداشت و به جز سپنتا که به دلیل ویژگیهای فرهنگی وی عناصر ادبیات کهن ایران در ساختههای وی به چشم میخورد، در بقیه موارد فیلمهای ساخته شده عمد تاً اقتباسی ناشیانه از فیلمهای خارجی بود.
در این دوره غرب زدگی فیلمسازان ما بسیار مشاهده می شود و انتظار برخورداری از یک سینمای دینی بسیار دور از ذهن می باشد. اصولا ورود این تکنولوژی ها از غرب موجب شوک فرهنگی در داخل می شود و توده مردم با شیفتگی به این تکنولوژی روی می آورند. در ابتدای این روی آوری مردم قشر مرفه و ثروت مند قرار دارند که می توانند از این تکنولوژی بهره مند شوند.
در سالهای بعد از ۱۳۲۲فعالیتهای فیلمسازی به دلیل تاسیس چند شرکت سینمایی توسط تعدادی سرمایهگذار و همچنین عمومی تر شدن سینما در بین مردم، گسترش یافت. اما متاًسفانه از آنجایی که در این گسترش توجه به درآمد و سود حاصل از سرمایه گذاری از یک طرف و وضعیت سیاسی جامعه در بعد از کودتای ۲۸مرداد و تحدید آزادیها(خصوصا در مسائل سیاسی)، سینمای ایران عمدتاً با محصولاتی عوام پسند و بی محتوا مواجه شد و این عناصر جزو سنت رایج فیلم سازی در این دوره گردید.
خوشبختانه در سالهای بعد با فعالیت فیلمسازانی چون ساموئل خاچیکیان، هوشنگ کاووسی، فرخ غفاری، ابراهیم گلستان، شهراب شهید ثالث، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی، فریدون رهنما و علی حاتمی جریان فرهنگی تازهای در فیلمسازی ایران آغاز گشت، که تا حدودی جدا از سنت رایج عوام پسندانه در ایران اقدام مینمود.
برادران لومیر در سال ۱۸۹۵دوربین سینماتوگراف را اختراع کردند. هرچند نمیتوان این دو برادر فرانسوی را یگانه افرادی دانست که به پیدایش هنر سینما کمک کردند. پیدایش سینما و فن فیلمبرداری خود مرهون پیشرفتهای بسیار زیادی هم در عرصهُ تکامل نگاتیو بود و هم تکامل دستگاههای اولیه عکاسی. بطوریکه نمیتوان قاطعانه از یک نفر بهعنوان مخترع سینما نام برد. دستگاههایی همچون کینتوسکوپ، ویتاسکوپ و بایوسکوپ همگی در پیدایش دستگاه سینماتوگراف موثر بودهاند. برادران لومیر خود دهها فیلم کوتاه ساختند که همهُ آنها صرفاً از یک نما تشکیل میشد و قطع و وصل و تدوین در آنها وجود نداشت. از جملهٔ این فیلمها میتوانیم به “ورود قطار به ایستگاه”، “خروج قایق از لنگرگاه”، “غذا خوردن کودک” و “خروج کارگران از کارخانه” اشاره کنیم. پس از لومیرها، ژرژ مهلیس باعث تکامل فن سینما شد. دیدگاه مهلیس نسبت به سینما یک دیدگاه تئاتری بود. او پردههای گوناگونی از نمایش را فیلمبرداری میکرد و سپس این پردهها را به یکدیگر متصل میکرد. ژرژ مهلیس همچنین پدیدآورنده فن تروکاژ در سینماست. پس از مهلیس، ادوین اس پورتر باعث تکامل بنیادین و ساختاری سینما شد. او با ساختن فیلمهای “زندگی آتشنشان آمریکایی” و “سرقت بزرگ قطار” سینما را به عنوان پدیدهای که امروزه میشناسیم معرفی کرد. سینمای پورتر دیگر ارتباطی به تئاتر نداشت، بلکه هنری مستقل و جدید بود. پورتر، پیشگام فن تدوین فیلم نیز میباشد. راهی که او در سینما آغاز کرد در نهایت به سینمای داستانگوی هالیوود منجر شد.
سبک (Style)
واژه ای اصلاْ عربی و به معنی زر و نقره.
واژه فرهنگی Style از لغت لاتينی به نام Stilus مشتق گرفته شده ابزاری بوده که برای نقش کردن حروف بر روی الواح مومی به کار گرفته می شده. در سينما سبک روشی است که هنرمند (به خصوص کارگردان) برای بيان و نمايش موضوع خود استفاده می کند. سبک همان شيوه اجراست.
در سينما، سبک بيشتر از زمان نظريه مؤلف گروه کايه دو سينما که بعدها در موردش بيشتر صحبت می کنيم مطرح شد. آنان معتقد بودند هر کارگردان دارای جهان بينی خاصی است که در انتخاب موضوع، نوع ميزانسن، دکوپاژ، بازی و ... ديده می شود. مکتب (School) دسته ای از هنرمندان که در خلق آثار خود بر اصل معينی توافق می کنند، به تدريج باعث ايجاد مکتبی می شوند. گاهی اين اصول به شکل بيانيه ای صادر می شود. در صورتی که يک مکتب، فراگير شده و کشورهای پيرامون خود را تحت تأثير قرار دهد، به آن «نهضت» می گوييم. برای اينکه تفاوت ميان سبک و مکتب کاملاْ مشخص شود، در چند مورد اين و را با هم مقايسه می کنيم: - مکتب بر پايه اصول فکری آگاهانه ای است که توسط گروهی هم فکر ايجاد می شود. فردی و نا خودآگاه که تحت تأثير : جهان بينی فردی، گذشته، نوع خانواده، طبقه و گرايشات روحی و ... است. -در مراحل شکل گيری مکتب، ابتدا اصول پايه گذاری می شود و سپس مکتب جنبه رسمی پيدا می کند، در حالی که برای اينکه سبک يک هنرمند را تشخيص دهيم بايد ابتدا چندين اثر از او را ببينيم و سپس با توجه به ويژگی های مشترک در آثارش آن ها را دسته بندی کرد. -مکتب تأسيس می گردد. اما سبک همراه و گام به گام با نويسنده شکل می گيرد. -مکتب نقطه شروع اوج و فرود دارد، در حالی سبک يک هنرمند به تدريج به تکامل می رسد. نکته: در مکاتب سينمايی دو چيز که به دفعات به چشم می خورد: ۱) معمولاْ مکاتب سينمايی ريشه در هنرهای ديگر بخصوص هنر نقاشی دارند. ۲) مکاتب سينمايی بيشتر در اروپا شکل گرفته اند تا در امريکا (هاليوود)ژانر ( Genre ) مفهوم ژانر ، بر گرفته از کلمه فرانسوی به معنای « نوع » ، « دسته » و مشتق از واژه لاتین genus است. تا پیش از قرن بیستم نام های ژانری به عنوان رده هایی عام برای تنظیم و دسته بندی شمار زیادی از متون ، کاربرد گسترده ای داشتند. به ویژه این مفهوم نقش مهمی در طبقه بندی و ارزش گذاری ادبیات ایفا کرده بود. در بررسی های ادبی ، اصطلاح ژانر به اشکال مختلف به کار می رود تا به تمایزهای میان انواع متن اشاره کند: نوع نمایشی ( حماسی/ تغزلی / دراماتیک) ، نوع رابطه با واقعیت ( داستانی/غیرداستانی ) ، نوع پی رنگ ( کمدی/ تراژدی ) ، ماهیت محتوا ( رمان احساساتی / رمان تاریخی / رمان ماجرایی ) و ... با ریشه دار شدن سینما و تنوع موضو ع ها و سبک ها کم کم نیاز به دسته بندی فیلم ها ، موجب شد تا اصطلاح ژانر درسینما نیز مورد استفاده قرار گیرد. در صنعت فیلم ، نظام ژانری و ژانرها مفاهیمی انتزاعی هستند که بر اساس توافقی اعلام نشده بین سازندگان و تماشاگران بنا شده اند. ژانر مجموعه ای از قواعد برای ساختار روایی و تصویری فیلم ها شکل می دهد که هم برای فیلم ساز و هم برای بیننده آشنا هستند. در واقع این خود فیلم ها هستند که به طور ضمنی مفاهیم ژانری را موجودیت می بخشند. طی سال های آغازین تولید فیلم ، هر فیلم اغلب به وسیله طول زمانی و موضوعش شناخته می شد و اصطلاحات ژانری ، آزادانه و بی ضابطه به فیلم ها اطلاق می شدند( مثلا « فیلم های داستان دار » یا « فیلم های دعوایی » ). >br>و قتی حول و حوش 1910 عرضه فیلم سرانجام از تقاضا پیشی گرفت ، اصطلاحات ژانری به طور فزاینده برای شناسایی و تفکیک فیلم ها به کار رفتند. در حالی که ژانرهای در حوزه متون ادبی در وهله اول واکنشی بودند به پرسش های نظری یا به نیازهای عملی برای طبقه بندی ، واژگان ژانری سینمای اولیه در واقع نوعی زبان ارتباطی اختصاری رایج میان توزیع کنندگان و نمایش دهندگان فیلم ها بودند. واژگان ژانری سینمای اولیه معمولا از اصطلاحات ادبی و تئاتری اخذ شده بودند ( مانند « سینمای کمدی | کمدی)) » و « رمانس » ) یا صرفا دستمایه را توصیف می کردند ( مانند « فیلم های جنگی » ) ، اما واژگان ژانری سال های بعد اغلب از تجربیات مختص سینما به دست آمده بودند ( مانند « فیلم تروکاژی » ،« فیلم انیمیشن » « فیلم خبری» ). با ضابطه مند شدن تولید فیلم در طول جنگ جهانی اول و پس از آن ، واژگان ژانری بیش از پیش تخصصی شدند. پیش از 1910 در آمریکا ، توزیع کنندگان و نمایش دهندگان معمولا یک صفت خاص و یک اسم عام را برای توصیف نوع فیلم به کار می بردند ( مانند « کمدی تعقیب » ، « ملودرام وسترن » ). در دوره متاخرتر نیز تنها همان صفت بود. مثلا اسلپ استیک ( کمدی بزن و بکوب ) ، فارس ، برلسک به جای این که صرفا گونه هایی از کمدی باشند بدل به ژانرهایی جداگانه شده بودند. اما به تدریج و به ویژه با مستحکم تر شدن پایه های نظام استودیویی اصطلاحات ژانری نیز طبقه بندی و قانون مندتر شدند.
تاریخچه سینما در ایران
برادران لومير، در دسامبر ۱۸۹۵دستگاهى را به راه انداختند که سينماتوگراف نام داشت. اين دستگاه پيچيده عکسهاى متحرک را نشان مىداد. لومىير با چرخاندن دستک آن عکسهاى متحرک را روى پردهاى سفيد به نمايش مىگذاشتند. آنها پس از استقبال پاريسىها از سينماتوگراف، نمايندگانى به کشورهاى مختلف فرستادند تا مردم آن کشورها را با اين دستگاه آشنا کنند. اما ايران دوره قاجار يکى از اين کشورها نبود.
همچنانکه میدانیم و تاریخ نیز گواهی میدهد قرآن کریم برای هدایت مردم در مدت بیست و سه سال توسط وحی بر قلب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نزول یافته که این نزول قرآن بر خلاف نزول سایر کتب آسمانی که یکجا نازل شده است، بصورت یک آیه، یا دو آیه، یا بیشتر و کمتر بر اساس شرایط و اوضاع نازل میگردیده است. قبل از ورود به بيان انواع شأن نزول، کارآيي و فوائد آنها، بايد اصطلاحاتي مورد تعريف ...
علم تفسیر در گذر مراحل پیشرفت و با گذشت زمان، الوان و اشکال جدیدی پیدا کرد و این انواع و اشکال تفسیر همچنان ادامه داشته و دارد و در هر عصری وجود آنها تداوم یافته است. مفسران همواره دست به تنوع می زنند و براساس مهارتشان در زمینه های علوم و فنون متناسب با تخصصشان در معارف گوناگون هر روز تفاسیر تازه ای می نویسند. علم تفسیر در آغاز پیدایش ناپیوسته و برحسب ترتیب آیه ها و سوره ها نگاشته می شد. به این ...
خانواده كوچك ترين نهاد و گروه موجود در جامعه و زير بنا و اساس تشكيل دهنده جامعه است. هر چند گروه ها و دسته جات بيشماري در يك اجتماع وجود دارند اما اين گروه كوچك به دلايلي در صدر قرار مي گيرد و عمده ترين اين دلايل عبارت است از رابطه معنوي قوي كه في ما بين افراد تشكيل دهنده آن موجود است. تشكيل خانواده با انس، الفت و عشق همراه بوده و با اضافه شدن اعضاي ديگري به آن كه همانا فرزندان مي باشند اين رابط ...
اهمیت سیستم حقوق و دستمزد هزینه حقوق و دستمزد نشان دهنده سهم نیروی کار در تولید محصولات و ارائه خدمات بوده ویکی از مهمترین هزینه های عملیاتی اکثر مؤسسات است. هزینه دستمزد به عنوان یکی از عوامل مهم هزینه مستلزم اندازه گیری، کنترل و تجزیه وتحلیل مستمر می باشد. اقزایش تولید که به کاهش بهای تمام شده هر واحد منجر می گردد، توأم با افزایش نرخهای دستمزد و مزایای مربوط، موجب افزایش روند استفاده از تجهیزا ...
مواد اولیه صابون پیه ، ماده چرب اصلی در صابونسازی است. مقدار پیه مصرفی ، حدود سهچهارم کل روغنها و چربیهای مصرفی صنایع صابونسازی است و مخلوطی است از گلیسریدهایی که از آب کردن چربی جامد گاوی با بخار بدست میآید. این چربی جامد با بخار ، گوارش میشود و پیه روی آب تشکیل میگردد، بطوری که به راحتی میتوان آنرا از روی آب جمع آوری کرد. *بمنظور افزایش انحل ...
6صفحه پی دی اف انگلیسی فرسایش داخلی ذرات خاک درون سد توسط آب که از طریق سد نشت می کند (که توسط مهندسین سد، لوله کشی نامیده می شود)، یکی از متداول ترین عوامل شکست سدهای خاکی می باشد. فرسایش داخلی مخصوصا به این علت خطرناک می باشد که ممکن است هیچ شواهد خارجی وجود نداشته باشد، یا تنها شواهد جزئی وجود داشته باشد که خبر از وقوع فرسایش می دهند. سد ممکن است در عرض چند ساعت بعد از آشکار شدن شواه ...
فایل انگلیسی مقاله بصورت پی دی اف همراه ترجمه هست شبیه سازی های عددی معمول برای سدهای راکفیل، معمولا با روش المان محدود انجام می شود، که در آن با بخش راکفیل به عنوان یک ماده پیوسته برخورد می شود. اما بخش راکفیل دارای خواص ناپیوستگی( گسستگی) شدیدی است و المان محدود که بر فرض پیوستگی مواد بنیان شده است نمی تواند فرآیند شکست آن را شبیه سازی کند. روش آنالیز تغییرشکل ناپیوسته( DDA ) دقیقا ...
هدف این تحقیق مطالعة فرآیند شیرین سازی با استفاده از آلکانولامین سه گانه به وسیلة نسخة ، می باشد. معیارهای طراحی برای شیرین سازی تشریح شد، معیارهایی نظیر غلظت ، سرعت جریان جرم، سرعت گردش و غیره. تأثیرات پارمترهای عملکرد نظیر دما و فشار برفرآیند عنوان شده، مطالعه شد. یک مدل حالت پایدار برای تعیین حساسیت پارامترهای تأثیر گذار برفرآیند ابداع شد. مناسبترین دم ...
نگاه به فرآيندهاي شيميايي و بيولوژيکي از ديد نانومتري يعني در ابعاد اتمي اطلاعاتي به دست مي دهد که بسيار راحت تر مي توان مسير حرکتي آن را مشخص و خواسته ها و نظرهاي شخصي را در آن اعمال کدد. آنچه که امروز تحت عنوان نانوتکنولوژي مطرح است آشنا شدن و کنترل کردن بسياري از پديده ها در ابعاد اتمي و آنگسترومي مي باشد. پيشرفت هاي اخير در ساخت کربن تيوب، موتورهاي بيومولکولي، سنسورهاي با ابعاد باکتري، فيلتره ...
سوئیس کشوری است در اروپای غربی با جمعیتی حدود 5/7 میلیون نفر . این کشور را عموماً با شکلات، پنیر، سیستم بانکداری، ساعت سازی و کوهستان همایش می شناسند . قطب های اقتصادی این کشور دو شهر جهانی ژنو و زوریخ هستند هر چند که پایتخت سوئیس شهر برن است . سوئیس به دلیل ذخایر م ...
اجتماع انسانی ازنخستین روزی که پدیدآمدبطورکامل باخواص روحی وفیزیکی همراه انسان روبه کمال بوده واست .اولین اجتماعی که دربین بشربوجودآمداجتماع خانوادگی بوده که براثرازداواج پیدا شده است. رفته رفته این اجتماعات گسترده ترشدتاجایی که نیازمندریاست گردید،لذااولین مباحث مدیریت به صورت ریاست فردمدیردرخانواده،رئیس خویشاوندان،رئیس قبیله،رئیس ملت ودیگرمظاهراجتماعی پدیدارمی شود.بدیهی است دربین یک عده،کسی مقدم ...
بخش اول: فنون بايگاني Filling Operations تعاريف الف: بايگاني را فن طبقهبندي، تنظيم، حفظ و نگهداري اسناد و مدارك گويند، بنحوي كه بتوان با سرعت و سهولت و اطمينان و با درنظر گرفتن توسعهپذيري به سند و مدرك موردنياز دسترسي پيدا نمود. در اين تعريف جامع از فن بايگاني به اصطلاحات و مفاهمي برخورد ميشود كه لازم به توضيح است. طبقهبندي (Indexing (classifying) The Record ...
از اوايل دههي هفتاد مفهوم ذخيرهسازی انرژی الکتريکی به شکل مغناطيسی مورد توجه قرار گرفت. با ظهور تکنولژی ابر رسانايی، کاربردهاي گوناگونی برای اين پديده فيزيکی مطرح شد. از معروف ترين اين کاربردها میتوان به SMES اشاره کرد. در SMES انرژی در يک سيمپيچ با اندوکتاس بزرگ که از ابر رسانا ساخته شده است، ذخيره میشود. ويژگی ابر رسانايی سيمپيچ موجب میشود که ...
سنت الهي در همه زمان ها ، بر آن بوده كه هر پيامبري را به زبان قومش مبعوث كند . لذا زبان قرآن ، همان زبان پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله يعني زبان عربي است كه مردم هم ، به همان زبان با يكديگر سخن مي گفته اند . خداوند متعال پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله را مفسر قرآن معرفي كرد . اصحاب پيامبر صلي الله عليه و آله كه زبانشان عربي بود ، قرآن را مي فهميدند ، چرا كه قرآن به زبان آنها نازل شده بود ...
ماده ۱۱۰۲ - همين كه نكاح به طور صحت واقع شد روابط زوجيت بين طرفين موجود وحقوق و تكاليف زوجين در مقابل همديگر برقرار مي شود . ( ۱ ) زيرنويس : ۱ - نظريه ۳۸۳۸/۷ - ۱۳/۱۰/۱۳۷۸ ا . ح . ق : از مجموع مواد ۱۱۱۷ و ۱۱۰۲ ق . م . چيزي كه دال بر آن باشد كه اصل ، تمكين است يا عدم تمكين ، مستفاد نمي شود . مع ذلك چون اثبات امر عدمي راسا و به طور مستقيم مقدورنيست و با اعلام زوج برعدم تمكين از باب قاعده نافي را ...
در مراحل جهانی شدن کالاها و خدمات، بازاریابی بطور گسترده ای در تمامی کشورها مورد استفاده قرار می گیرد و لذا در این راستا اینترنت توان بالقوه زیادی برای نفوذ جهانی داشته و در واقع اینترنت یک رسانه جهانی بازاریابی با امکانات نامحدود می باشد ( فروزنده و همکاران، 1390). در 20 سال اخیر، اهمیت استفاده از اینترنت بعنوان ابزار بازاریابی رقابتی توسط بسیاری از صاحبنظران و محققین مورد تایید قرار گرفت. در واق ...
حقوق یک پدیدهای اجتماعی است که در کنار تحولات و تکامل جواع بشری حقوق نیز متحول شده و روبه رشد و تکامل بوده است. حقوق جزاء نیز که شاخه از حقوق است در طول دوران تکامل یافته، به طوری که از دوران انتقام شخصی و داگستری خصوصوی به داگستری عمومی و عصر جدید و مکاتب حقوقی ترقی پیدا کرده است. مکتب کلاسیک اوّلین گام برای تحول غظیم حقوق جزا از دوران باستان به دوره جدید می باشد. در این تحقیق سعی شده است ...
حقوق یک پدیدهای اجتماعی است که در کنار تحولات و تکامل جواع بشری حقوق نیز متحول شده و روبه رشد و تکامل بوده است. حقوق جزاء نیز که شاخه از حقوق است در طول دوران تکامل یافته، به طوری که از دوران انتقام شخصی و داگستری خصوصوی به داگستری عمومی و عصر جدید و مکاتب حقوقی ترقی پیدا کرده است. مکتب کلاسیک اوّلین گام برای تحول غظیم حقوق جزا از دوران باستان به دوره جدید می باشد. در این تحقیق سعی ...
بدون شک در هر نظام حقوقی، ملی یا بین المللی، نقض یک تعهد الزام آور موجب مسؤولیت حقوقی است . در حقوق بین الملل، نهاد مسؤولیت بین المللی دولت از اهمیت و نقش ویژه ای برخوردار است، چه این که مسؤولیت بین المللی، مکانیسم تنظیم کننده حقوق بین الملل به شمار رفته و ناشی از این عقیده عمومی است که «قدرت بدون مسؤولیت وجود ندارد» ; یعنی مسؤولیت در قبال صلاحیت و اختیاری است که دولت ها به موجب حقوق ب ...
يكي از عوامل توسعه حقوق كيفري در عصر حاضر مفاهيم و معيارهاي حقوق بشر است . اين مفاهيم و معيارها كه در اسناد بين المللي و منطقه اي شناسايي شده و مورد حمايت قرار گرفته اند ،به ويژه بر قوانين و مقررات ملي مربوط به آيين دادرسي كيفري تاثير آشكار داشته اند . بارزترين جنبه چنين تاثيري حقوق متهم در برابر دادگاه است . فهرست اجمالي حقوق مورد بحث بدين قرار است :تساوي افراد در برابر دادگاه ، محاكمه منصفانه ...
بر اساس منشور اساس سازمان ملل متحد، شوراي امنيت داراي 10 عضو غير دايم و 5 عضو دايم است. اعضاي دايم شورا داراي حق «وتو» هستند. از ابتداي تأسيس سازمان تا کنون، نسبت به اين حق، نظريات متفاوتي اظهار شده و بيشتر اين نظريات، مخالف اين حق بوده اند. اکنون، که اين مخالفت ها شدت يافته، برخي از کشورها مدعي استحقاق برخورداري از حق وتو هستند. علاوه بر ايرادهاي حقوقي و تناقضات نظري و عملي، حق وتو از ...
اطلاعات پايه امكان تعريف انواع انبار و موقعيت و مشخصات آنها امكان تعريف انباردارها و مشخصات شخصي و شغلي آنها امكان تعريف انواع واحدهاي شمارش كالا امكان تعريف انواع طبقات كالا و تخصيص يك كالا به طبقات مختلف امكان كدگذاري كالاها (امكان تعريف كدكالا در سه سطح گروه ، زيرگروه و سريال كالا) امكان تعريف مكانهاي نگهداري كالا در انبار ، همچون قفسه ، رديف و .... امكان تعيين كالاهاي انبار ب ...
تعيين حقوق و دستمزدي كه سازمان بايد به كاركنان خود بپردازد ، يكي از مهمترين جنبه هاي مديريت منابع انساني است ، زيرا اولاً سيستم پاداش كه حقوق و دستمزد جزيي از آن را تشكيل مي دهد و تاثير بسزايي در جذب و رضايت كاركنان و ايجاد انگيزه در آنان دارد و ثالثاً پرداخت به كاركنان از سنگين ترين هزينه هايي است كه هر سازمان بايد براي پيشبرد و عملي كردن اهداف خود متحمل شود. بنابراين سيستم حقوق و دستمزدي كه با ...
زبان برنامه نويسي يك زبان مصنوعي است كه مي توان براي كنترل و رفتار يك ماشين خصوصا يك كامپيوتر مورد استفاده قرار گيرد. زبان هاي برنامه نويسي مانند زبان هاي انساني از طريق استفاد از قوانين معنايي و صرف و نحو براي تعيين به ترتيب ساختار و معنا تعريف مي شوند. از زبان هاي برنامه نويسي براي تسهيل ارتباط در مورد وظيفة سازماندهي و دستكاري اطلاعات بيان دقيق الگوريتم ها استفاده مي شود. برخي نويسندگان، ...
یکی از انواع روش های بازاریابی و شناساندن کالای مورد نظر خود به مشتریان تیلیغات در سایت های آگهی است با این کار علاوه بر افزایش اعتبار خود به بازاریابی شهر خود نیز کمک کرده اید . ۱. کسب و کار خود را در محیط کار تبلیغ کنید بر دیوار بیرونی شرکت، نام و زمینه کار شرکت را بنویسید. با رستوران بزرگی در تهران کار میکردم. این رستوران در نمای بیرونی هیچ تابلوی قابل توجهی نداشت. بسیاری از افر ...
دنیای امروز دنیای، دنیای تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد است. حال وهوای امروز تجارت نشان از جهانی شدن آن دارد فرایندی که منجربه حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفیت های مختلف تجاری شده است. آنچه به یقین می توان گفت این است که چنانچه کشوری به هر علت نتواند به این موج شتابان فراگیر بپیوندد در آینده ای نچندان دور، در صحنه ی رقابت های بین المللی به حاسیه رانده می شود و بسیاری از فرصت های کسب و کار را به سود ...
سیتم اعلان واطفاء حریق به عنوان یک سیستم امنیتی برای کارخانجات ومراکز عمومی و ادارات کاربرد فراوانی دارد.و در صورت حس کردن حرارت ویا دود سیستم آلارم می دهد . و می توان بگونه ای برنامه ریزی کرد که بتواند از حریق جلوگیری نماید. سنسورها: 1-1 سنسور دمای LM35 :سانتیگراد می باشد. LM35 نیازی به کالیبره شدن ندارد زیرا ذاتا کالیبره است. خروجی آن mv10 در ازای هر د ...
قانون مدنی که قانون مادر نیز تلقی میگردد ،حیات امروزیخود را با تصویب جلد اول خود در سال1370در باب معاملات و سپس1313و1314در باب احوال شخصیه وادله اثبات دعوی آغاز کرد ،چیزی که در تصویب قانون مدنی مورد تامل ودقت قرارگرفت تکیه احکام ومقررات آن برپایه حقوق اسلام وطریقه حقه جعفریه اثنی عشری بود با پیشرفت تکنولوژی ،حمل ونقل ،ارتباطات و گسترش شهر نشینی از یکسو و در نتیجه افزایش مراودات اجتماعی ...
آزمایش آب آزمایش آب، بررسی آزمایشگاهی بمنظور تعیین کیفیت آب از لحاظ فیزیکی، شیمیایی و میکروبی. آزمایش آب به صورت روزانه در تمام نقاط دنیا به منظور تعیین کیفیت آب انجام میشود. آزمایش فیزیکی آب آزمایش فیزیکی آب شامل بررسی آب از لحاظ فیزیکی و مواد معلق موجود در آب میباشد که شامل پارامترهایی مانند کل مواد جامدات محلول(tds), کل مواد معلق آزمایش شیمیایی آب آزمایش شیمیایی آب شامل تعیین غ ...